Webshop használati GYIK

1.1 Hogyan rendelhetek?

- A legegyszerűbb a mi saját WebShop-unkban, amihez csak egy gyors regisztráció kell, ezenkívül fogadunk rendeléseket e-mailben is. A rendelésekhez minden esetben kérünk egy működő telefonszámot és email címet.

1.2 Hogyan működik a WebShop?

- Lépések:

a.) A WebShopban kiválasztjuk a kívánt termékeket, majd a Kosár ikonnal a kosárba tesszük, így jobb felül megjelenik a kosarunkban a darabszám. A kosarunkra kattintva mutatja a termékek nevét, mennyiséget és a termékek bruttó árát.

b.) Amennyiben mindent kiválasztottunk, a Kosarunkban a „Megveszem”-re kattintunk.

c.) Ekkor megjelennek a kitöltendő / számlázási adatok és az átvétel módja. Ezután a Kosár ellenőrzése rész következik ahol még a megrendelés leadása előtt utoljára tudjuk ellenőrizni a megvásárolni kívánt termékeket illetve megjegyzést írni a rendeléshez valamit elfogni az ÁSZF-et. Ha mindent rendben találunk, akkor a Tovább gombra kattintva a fizetési módot kell kiválasztani. A választás után leadhatjuk a rendelést a „Megrendelem!” gombra kattintva, amelyről automatikus visszaigazoló levelet küldünk.

1.3 Hogyan módosíthatom a rendelt mennyiséget?

- A Kosárban bármikor megváltoztatható minden mennyiség, de érdemes figyelni a készleten elérhető darabszámokat.

1.4 Hogyan vehetem át a rendelést?

- Rendeléskor ki lehet választani, hogy személyesen az üzletünkben, csomagautomatában, Packeta csomagpontra, illetve házhozszállítással kéri e a termékeket.

1.5 Honnan tudhatom, hogy biztosan sikerült e a megrendelés?

- Minden sikeres rendelés után a regisztrációban megadott e-mail címre egy visszaigazoló e-mailt küldünk, ez általában azonnal, de egy tíz percen belül mindenképp meg kell hogy érkezzen.

1.6 Ha megrendelek valamit, mikor kapom meg?

- Minden termék információs oldalán feltüntetjük a termék várható szállítási idejét, a Használt termékeink aznap átvehetőek vagy feladhatóak, de minden esetben ezt külön fel is tüntetjük. Házhoz szállítás és a csomagautomatában, Packeta csomagponton átvétel a feladás utáni 1-3 munkanapon belül érhető el.

1.7 Hogyan fizethetek?

- Személyes átvételnél a boltunkban készpénzzel és bankkártyával, házhoz szállításnál a futárnak a szállító cég által megadott módokon fizethet. Mindkét esetben lehetőség van előreutalásra. A Pécsi Pc Kft. utánvétes fizetés esetén kezelési költséget számít fel, melynek díja bruttó *** Ft. Előre fizetett rendelés (online bankkártya), illetve előre utalás esetén ez a díj nem kerül felszámításra.

1.8 Mire hivatkozzak átvételkor?

- Lehetőség szerint névre, esetleg a rendelt termékekre.

Rendelés és vásárlás

1. Hogyan tudom visszamondani a rendelésemet?

- elállási nyilatkozat

2. Mi történik, ha hibásan adtam meg a szállítási címet?

- Mielőbb felveszi velünk a kapcsolatot és javítjuk.

3. Mi történik, ha a termékek nem állnak rendelkezésre raktáron?

- A beszerzési időt feltüntetjük a termékeknél amelyik nincsenek raktáron. A Vevő által megrendelt terméket a rendelés leadásától számítva 1 órán belül megrendeljük (nyitvatartási időben), majd a beérkezése napján átadjuk:

- Személyes átvétel eseten a Vevőnek az üzletünkben

- Házhozszállítás / Csomagpont / Csomagautomata esetén a futárszolgálatnak

4. Milyen fizetési módok közül választhatok?

 - Készpénz, Bankkártya, Átutalás, Paypal, Barion, Utánvét

5. Mi a teendő, ha nem kaptam meg a rendelésemet a várt időpontban?

- A csomagok feladását követően nincs ráhatásunk a szállítás gyorsaságára, kérjük legyen türelmes, általában 1-3 munkanap a kézbesítési idő

- A feladás után a futárszolgálat értesíti a csomag állapotáról és a nyomonkövetési lehetőségről.

Gyakran ismételt kérdések

1. Termékekkel kapcsolatos kérdések:

  • Milyen garancia van a termékekre?
    • Új termékekre gyártói, a leírásuknak megfelelő, Használt termékekre 1év.
  • Hogyan tudok meggyőződni arról, hogy a termék kompatibilis a számítógépemmel?
    • Termékleírás értelmezése, kellő utánajárás vagy segítségkérés telefonon/email-be.
  • Hol találhatók a termékek műszaki adatai?
    • A Termékleírásban
  • A termékek használtak vagy újak?
    • Külön kategóriában vannak! A leírásban, ha használt a termék, mindig fel van tüntetve!

3. Szállítás és kézbesítés:

  • Mennyi idő alatt érkezik meg a rendelés?
    • Készletről 1-3 munkanap
    • Külső raktárból 5-10 munkanap (beszerzési időtől függően lehet hosszabb is)
  • Miért változott meg a szállítási költség?
    • A termék(ek) súlya, mérete miatt
  • Nem kaptam értesítést a szállításról, mi a teendő?
    • Vegye fel velünk a kapcsolatot

4. Visszaküldés és csere:

5. Fiók és regisztráció:

  • Hogyan hozhatok létre vásárlói fiókot?
    • E-mail cím és jelszó kell hozzá
  • Elfelejtettem a jelszavam, hogyan kérhetek újat?
  • Milyen előnyei vannak a regisztrált felhasználói fióknak?
    • Rendelések nyomonkövetése
    • Többszöri vásárlás megkönnyítése
    • Értesítés ha új termék érhető el (opcionális)
    • Visszatérő vásárlóknak egyedi kedvezmények

6. Kedvezmények és akciók:

  • Hogyan használhatok kuponkódot?
    • Rendelés leadás során a Fizetés pontban

7. Szolgáltatások:

  • Van lehetőség termékösszeszerelésre?
    • Igen
  • Vállaltok telepítést vagy konfigurálást?
    • Igen

8. Biztonság és adatvédelem:

  • Hogyan védik a webáruházat a személyes adataimat?
  • Biztonságos a bankkártyás vásárlás a weboldalon?
    • Igen

9. Árak és számlázás:

  • Hogyan kérhetek számlát a vásárlásról?
    • A megrendelés során a Számlázási adatok kitöltésével
  • Mi a teendő, ha hibás számlát kaptam?

10. Szerviz és karbantartás:

  • Hol található a szervizpont?
    • 7633, Pécs Veress Endre 17.
  • Milyen típusú javításokat végeztek?

1. Telepítési problémák:

  • Hogyan telepíthetem a szoftvert, amit vásároltam?
    • Ha digitális verziót vásároltál, csak le kell tölteni a fájlt, majd követni a telepítő varázsló utasításait. Ha fizikai példányt vásároltál, akkor a telepítő CD/DVD vagy USB meghajtó segítségével telepítheted.

2. Aktiválási és licencproblémák:

  • Miért nem működik a szoftverem aktiválása?
    • Nincs internetkapcsolat
    • Hibásan lett megadva a termékkulcs
    • Nem megfelelő a termékkulcs

3. Frissítési problémák:

  • Miért nem működik a szoftverem a legújabb frissítés után?
    • Ha a szoftvered nem működik a legújabb frissítés után, akkor az okok a kompatibilitási problémáktól kezdve, a meghajtó és illesztőprogram problémákon át, a rendszerfájlok sérüléséig terjedhetnek. A megoldások közé tartozik a szoftver frissítése, a driverek frissítése, a rendszerfájlok ellenőrzése, illetve az antivírus és tűzfal beállításainak ellenőrzése. Ha ezek nem segítenek, próbálkozhatsz a frissítés visszaállításával.
  • Hogyan frissíthetem a szoftveremet?
    • Windows Update
      • A Windows rendszer is gyakran tartalmaz frissítéseket, amelyek a Windows beépített alkalmazásait (pl. Edge, Mail, stb.) frissítik, valamint az operációs rendszert is.
      • Nyisd meg a Start menüt, és kattints a Beállítások (fogaskerék ikon) gombra.
      • Menj a Frissítés és biztonság szekcióra.
      • Kattints a Windows Update fülre, és válaszd a Frissítések keresése gombot.
      • Ha elérhető frissítés, a rendszer letölti és telepíti azokat. Az új verziók telepítése után lehet, hogy újra kell indítanod a számítógépet.

o MacOS szoftverfrissítés

§ Nyisd meg a Rendszerbeállítások alkalmazást.

§ Válaszd a Szoftverfrissítés menüpontot.

§ Ha van elérhető frissítés, kattints a Frissítés telepítése gombra. Az operációs rendszer és az alkalmazások frissítése automatikusan megtörténik.

4. Kompatibilitási problémák:

  • A szoftverem nem működik a Windows 11-en, mit tehetek?
    • Kompatibilitási mód használata:
      • Kattints jobb gombbal a szoftver ikonjára.
      • Válaszd a Tulajdonságok opciót.
      • Az új ablakban kattints a Kompatibilitás fülre.
      • Jelöld be A program kompatibilitási módjának engedélyezése lehetőséget, és válaszd ki a kívánt régebbi Windows verziót (pl. Windows 10 vagy Windows 7).
      • Kattints az Alkalmaz gombra, majd az OK -ra.
    • Frissítsd az illesztőprogramokat: Keresd meg és telepítsd a legfrissebb illesztőprogramokat a hardveredhez.
      • Nyisd meg az Eszközkezelőt.
      • Keresd meg az eszközt (pl. grafikus kártya, hálózati adapter) a listán.
      • Kattints jobb gombbal az eszközre, és válaszd az Illesztőprogram frissítése opciót.
      • Ha elérhető frissítés, kövesd a képernyőn megjelenő utasításokat.

5. Hibás működés és összeomlás:

  • Miért fagy le a szoftverem vagy miért nem válaszol?
    • Memóriahiány (RAM): Ha a számítógéped/laptopod memóriája túlterhelt, a program nem tud megfelelően működni.
    • CPU túlterhelés: Ha a CPU túl sok feladatot végez egyszerre, az is okozhat lefagyást.
    • Túlterhelt háttértár: Ha a rendszer meghajtója (pl. C: meghajtó) szinte teljesen tele van, a szoftverek nem tudnak elegendő helyet találni az ideiglenes fájlok számára, ami lassulást vagy fagyást okozhat.

· Hibás rendszerfájlok

o A Windows újratelepítés szokta megoldani a problémát.

1. Kompatibilitás és használat:

  • Hogyan tudom megtudni, hogy az egerem kompatibilis a számítógépem operációs rendszerével?
    • A termékleírásban egyezik a periféria OS követelménye a saját rendszerrel, amit használ
  • Van-e különbség az USB a Bluetooth és a 2.4g kapcsolódású eszközök között?
    • Igen, az USB fizikai kábellel (wired) csatlakozik a számítógéphez
    • A Bluetooth vezeték nélkül (wireless) kapcsolódik
    • A 2,4GHz egy USB-sticken keresztül, de vezeték nélkül
  • Hogyan állíthatom be a két monitort egyszerre a számítógépemen?
    • Ha rendelkezik 2db monitor kimenettel ugyan azon a periférián (alaplapon vagy videókártyán)
  • A nyomtatómhoz szükséges-e speciális szoftver telepítése?
    • Igen, minden esetben

2. Funkciók és specifikációk:

  • Mi a különbség a különböző típusú egerek (optikai, lézer) között?
    • A lézer pontosabb, érzékenyebb
  • Milyen felbontású monitorokat ajánlotok játékhoz vagy grafikai munkákhoz?
    • FullHD vagy WQHD vagy magasabb (4k-8k-stb...)
  • Mi a különbség a mechanikus és membrános billentyűzetek között?
    • Mechanikus billentyűzet: Jobb érzés, tartósság, gyorsabb válaszidő és személyre szabható élmény, de drágább és hangosabb.
    • Membrános billentyűzet: Csendesebb, olcsóbb és könnyebb, de kevésbé tartós és a gépelési élmény kevésbé precíz.
  • Mi a különbség a 4K és a Full HD monitorok között?
    • 4K monitor: Jobb képminőség, több részlet, élesebb kép, ideális professzionális felhasználásra, videószerkesztéshez és játékhoz. Erősebb számítógép és magasabb ár szükséges.
    • Full HD monitor: Jó képminőség a legtöbb napi felhasználásra, olcsóbb és könnyebben futtatható, de alacsonyabb részletességet kínál.

3. Csatlakoztathatóság és beállítások:

  • Miért nem érzékeli a számítógépem az új nyomtatót?
    • Nincsenek telepítve a szükséges driverek
    • Nem megfelelően lettek telepítve a szükséges driverek
  • Hogyan tudom testre szabni a billentyűzet világítást vagy egyéb funkciókat?
    • A hozzá tartozó szoftver letöltésével és telepítésével (a termék leírásában megtalálható)

6. Karbantartás és tisztítás:

  • Hogyan tisztíthatom meg a billentyűzetemet anélkül, hogy kárt tennék benne?
    • Húzd ki a billentyűzetet a számítógépből. Ha vezeték nélküli billentyűzeted van:
      • Kapcsold ki a billentyűzetet, vagy vegyél ki az elemeket.
      • Ha Bluetooth billentyűzeted van, kapcsold ki.

o Fordítsd meg a billentyűzetet: Finoman rázd meg, vagy ütögesd meg az alját, hogy a nagyobb szemcsék (pl. morzsa, por, hajszálak) kipotyogjanak.

o Porszívó vagy levegő: Használj egy kis porszívót vagy sűrített levegőt (különböző boltokban kapható), hogy eltávolítsd a billentyűk alatti porszemcséket és egyéb szennyeződéseket. Ha levegőt használsz, tartsd a dobozt függőlegesen, és ne döntsd meg, hogy ne jöjjön ki a folyadék belőle.

    • Használj egy enyhén nedves törlőkendőt (soha ne permetezz folyadékot közvetlenül a billentyűzetre), hogy letöröld a billentyűket. Ha zsíros vagy ragadós foltok vannak, használhatsz enyhe szappanos oldatot is. Ügyelj arra, hogy a kendő ne legyen túl vizes.
  • Milyen gyakran érdemes tisztítani a számítógéphez csatlakoztatott perifériákat?
    • Hetente: Billentyűzet, egér, fejhallgató (ha napi használatban van).
    • Havonta: Monitor, USB-eszközök, számítógép ház, nyomtató.
    • Évente: Alaposabb tisztítás (újrapasztázás, alapos portalanítás, perifériák eltávolítása) .

8. Hibák és problémák megoldása:

  • Miért nem kapcsolódik a Bluetooth eszköz a számítógépemen?
    • Nyisd meg a Start menüt, majd kattints a Beállítások ikonjára (fogaskerék ikon).
    • Válaszd a Eszközök menüpontot.
    • Kattints a Bluetooth és egyéb eszközök fülre.
    • Ha itt nem látod a Bluetooth-t, akkor valószínűleg nincs beépített Bluetooth a számítógépeden.
      • USB BT-stick a megoldás ha nincs beépített BT
  • Miért nem működik a nyomtatóm, miután frissítettem a számítógép operációs rendszerét?
    • Előfordul, hogy frissíteni vagy újra kell telepíteni a nyomtató drivereket
  • Milyen egy középkategóriás Gamer PC összeállítás?
    • Ez egy középkategóriás gamer PC, amely kiváló teljesítményt biztosít 1080p és 1440p felbontású játékokhoz, és a legtöbb modern játékot magas beállításokkal futtatja. Az ár-érték arány figyelembevételével ez a konfiguráció optimális választás azoknak, akik nem akarnak túl sokat költeni, de szeretnének egy erős, jövőbiztos gépet.
      • CPU: Intel Core i5-13600KF
      • GPU: ASRock Radeon RX 6750 XT Phantom Gaming D 12GB OC
      • Alaplap: ASRock B760M PRO RS/D4
      • RAM: 2x G.SKILL 16GB DDR4 3200MHz RipjawsV Black
      • SSD: Western Digital 1TB M.2 2280 NVMe SN770 Black
      • Tápegység: DeepCool 750W 80+ PF750
      • Ház: DeepCool CC560 V2 Tempered Glass Black
      • CPU Hűtés: Valkyrie Vind SL125 CPU Cooler Black
      • Ventik: 2x ID-COOLING WF-14025-XT ARGB
      • Operációs rendszer: Windows 11 Pro
  • Milyen egy kezdő Gamer PC összeállítás?
    • A kezdő gamer PC célja, hogy képes legyen futtatni a legtöbb játékot 1080p felbontásban, közepes beállítások mellett, mindemellett a költségek alacsonyan tartásával. Az alábbiakban egy összegzett példát láthatsz egy kezdő gamer PC konfigurációra. Ez a konfiguráció ideális azoknak, akik nem szeretnének túl sokat költeni, de szeretnének élvezni a modern játékokat. Ez a konfiguráció ideális választás a középkategóriás játékosok számára, akik szeretnék élvezni a modern játékokat és egy erős, jól optimalizált rendszert keresnek.

o Példa konfiguráció (Kezdő Gamer PC):

      • PROCI:Intel Core i3-14100F 3,5GHz 12MB
      • HŰTŐ:Thermaltake UX200 SE ARGB Black
      • ALAPLAP:ASRock B760M-HDV/ M.2 D4
      • RAM: 2xTeamGroup 8GB DDR4 3200MHz Elite
      • GPU:Inno3D GeForce RTX 3050 8GB DDR6 Twin
      • SSD:Mushkin 512GB M.2 2280 NVMe Vortex
      • TÁP:DeepCool 650W 80+ White PF650
      • HÁZ:White Shark Bunker Window Black
      • Ventik: 2x ID-COOLING WF-14025-XT ARGB
      • Operációs rendszer: Windows 11 Pro