Webshop használati GYIK
- A legegyszerűbb a mi saját WebShop-unkban,
- Lépések:
a.) A WebShopban kiválasztjuk a kívánt termékeket, majd a Kosár ikonnal a kosárba tesszük, így jobb felül megjelenik a kosarunkban a darabszám. A kosarunkra kattintva mutatja a termékek nevét, mennyiséget és a termékek bruttó árát.
b.) Amennyiben mindent kiválasztottunk, a Kosarunkban a „Megveszem”-re kattintunk.
c.) Ekkor megjelennek a kitöltendő / számlázási adatok és az átvétel módja. Ezután a Kosár ellenőrzése rész következik ahol még a megrendelés leadása előtt utoljára tudjuk ellenőrizni a megvásárolni kívánt termékeket illetve megjegyzést írni a rendeléshez valamit elfogni az ÁSZF-et. Ha mindent rendben találunk, akkor a Tovább gombra kattintva a fizetési módot kell kiválasztani. A választás után leadhatjuk a rendelést a „Megrendelem!” gombra kattintva, amelyről automatikus visszaigazoló levelet küldünk.
1.3 Hogyan módosíthatom a rendelt mennyiséget?
- A Kosárban bármikor megváltoztatható minden mennyiség, de érdemes figyelni a készleten elérhető darabszámokat.
1.4 Hogyan vehetem át a rendelést?
- Rendeléskor ki lehet választani, hogy személyesen az üzletünkben, csomagautomatában, Packeta csomagpontra, illetve házhozszállítással kéri e a termékeket.
1.5 Honnan tudhatom, hogy biztosan sikerült e a megrendelés?
- Minden sikeres rendelés után a regisztrációban megadott e-mail címre egy visszaigazoló e-mailt küldünk, ez általában azonnal, de egy tíz percen belül mindenképp meg kell hogy érkezzen.
1.6 Ha megrendelek valamit, mikor kapom meg?
- Minden termék információs oldalán feltüntetjük a termék várható szállítási idejét, a Használt termékeink aznap átvehetőek vagy feladhatóak, de minden esetben ezt külön fel is tüntetjük. Házhoz szállítás és a csomagautomatában, Packeta csomagponton átvétel a feladás utáni 1-3 munkanapon belül érhető el.
1.7 Hogyan fizethetek?
- Személyes átvételnél a boltunkban készpénzzel és bankkártyával, házhoz szállításnál a futárnak a szállító cég által megadott módokon fizethet. Mindkét esetben lehetőség van előreutalásra. A Pécsi Pc Kft. utánvétes fizetés esetén kezelési költséget számít fel, melynek díja bruttó *** Ft. Előre fizetett rendelés (online bankkártya), illetve előre utalás esetén ez a díj nem kerül felszámításra.
1.8 Mire hivatkozzak átvételkor?
- Lehetőség szerint névre, esetleg a rendelt termékekre.
Rendelés és vásárlás
1. Hogyan tudom visszamondani a rendelésemet?
2. Mi történik, ha hibásan adtam meg a szállítási címet?
- Mielőbb felveszi velünk a kapcsolatot és javítjuk.
3. Mi történik, ha a termékek nem állnak rendelkezésre raktáron?
- A beszerzési időt feltüntetjük a termékeknél amelyik nincsenek raktáron. A Vevő által megrendelt terméket a rendelés leadásától számítva 1 órán belül megrendeljük (nyitvatartási időben), majd a beérkezése napján átadjuk:
- Személyes átvétel eseten a Vevőnek az üzletünkben
- Házhozszállítás / Csomagpont / Csomagautomata esetén a futárszolgálatnak
4. Milyen fizetési módok közül választhatok?
- Készpénz, Bankkártya, Átutalás, Paypal, Barion, Utánvét
5. Mi a teendő, ha nem kaptam meg a rendelésemet a várt időpontban?
- A csomagok feladását követően nincs ráhatásunk a szállítás gyorsaságára, kérjük legyen türelmes, általában 1-3 munkanap a kézbesítési idő
- A feladás után a futárszolgálat értesíti a csomag állapotáról és a nyomonkövetési lehetőségről.
Gyakran ismételt kérdések
1. Termékekkel kapcsolatos kérdések:
- Milyen garancia van a termékekre?
- Új termékekre gyártói, a leírásuknak megfelelő, Használt termékekre 1év.
- Hogyan tudok meggyőződni arról, hogy a termék kompatibilis a számítógépemmel?
- Termékleírás értelmezése, kellő utánajárás vagy segítségkérés telefonon/email-be.
- Hol találhatók a termékek műszaki adatai?
- A Termékleírásban
- A termékek használtak vagy újak?
- Külön kategóriában vannak! A leírásban, ha használt a termék, mindig fel van tüntetve!
3. Szállítás és kézbesítés:
- Mennyi idő alatt érkezik meg a rendelés?
- Készletről 1-3 munkanap
- Külső raktárból 5-10 munkanap (beszerzési időtől függően lehet hosszabb is)
- Miért változott meg a szállítási költség?
- A termék(ek) súlya, mérete miatt
- Nem kaptam értesítést a szállításról, mi a teendő?
- Vegye fel velünk a kapcsolatot
4. Visszaküldés és csere:
- Hogyan tudok terméket visszaküldeni?
- Mi a teendő, ha a termék hibás?
- Hogyan zajlik a termékcsere folyamat?
- Visszaküldés után a termék bevizsgálásra kerül, ennek eredményétől függően lehet csere vagy visszatérítés de minden esetben felvesszük a kapcsolatot az Vásárlóval!
- Milyen határidőig küldhetem vissza a terméket?
5. Fiók és regisztráció:
- Hogyan hozhatok létre vásárlói fiókot?
- E-mail cím és jelszó kell hozzá
- Elfelejtettem a jelszavam, hogyan kérhetek újat?
- Milyen előnyei vannak a regisztrált felhasználói fióknak?
- Rendelések nyomonkövetése
- Többszöri vásárlás megkönnyítése
- Értesítés ha új termék érhető el (opcionális)
- Visszatérő vásárlóknak egyedi kedvezmények
6. Kedvezmények és akciók:
- Hogyan használhatok kuponkódot?
- Rendelés leadás során a Fizetés pontban
7. Szolgáltatások:
- Van lehetőség termékösszeszerelésre?
- Igen
- Vállaltok telepítést vagy konfigurálást?
- Igen
8. Biztonság és adatvédelem:
- Hogyan védik a webáruházat a személyes adataimat?
- Biztonságos a bankkártyás vásárlás a weboldalon?
- Igen
9. Árak és számlázás:
- Hogyan kérhetek számlát a vásárlásról?
- A megrendelés során a Számlázási adatok kitöltésével
- Mi a teendő, ha hibás számlát kaptam?
10. Szerviz és karbantartás:
- Hol található a szervizpont?
- 7633, Pécs Veress Endre 17.
- Milyen típusú javításokat végeztek?
1. Telepítési problémák:
- Hogyan telepíthetem a szoftvert, amit vásároltam?
- Ha digitális verziót vásároltál, csak le kell tölteni a fájlt, majd követni a telepítő varázsló utasításait. Ha fizikai példányt vásároltál, akkor a telepítő CD/DVD vagy USB meghajtó segítségével telepítheted.
2. Aktiválási és licencproblémák:
- Miért nem működik a szoftverem aktiválása?
- Nincs internetkapcsolat
- Hibásan lett megadva a termékkulcs
- Nem megfelelő a termékkulcs
3. Frissítési problémák:
- Miért nem működik a szoftverem a legújabb frissítés után?
- Ha a szoftvered nem működik a legújabb frissítés után, akkor az okok a kompatibilitási problémáktól kezdve, a meghajtó és illesztőprogram problémákon át, a rendszerfájlok sérüléséig terjedhetnek. A megoldások közé tartozik a szoftver frissítése, a driverek frissítése, a rendszerfájlok ellenőrzése, illetve az antivírus és tűzfal beállításainak ellenőrzése. Ha ezek nem segítenek, próbálkozhatsz a frissítés visszaállításával.
- Hogyan frissíthetem a szoftveremet?
- Windows Update
- A Windows rendszer is gyakran tartalmaz frissítéseket, amelyek a Windows beépített alkalmazásait (pl. Edge, Mail, stb.) frissítik, valamint az operációs rendszert is.
- Nyisd meg a Start menüt, és kattints a Beállítások (fogaskerék ikon) gombra.
- Menj a Frissítés és biztonság szekcióra.
- Kattints a Windows Update fülre, és válaszd a Frissítések keresése gombot.
- Ha elérhető frissítés, a rendszer letölti és telepíti azokat. Az új verziók telepítése után lehet, hogy újra kell indítanod a számítógépet.
o MacOS szoftverfrissítés
§ Nyisd meg a Rendszerbeállítások alkalmazást.
§ Válaszd a Szoftverfrissítés menüpontot.
§ Ha van elérhető frissítés, kattints a Frissítés telepítése gombra. Az operációs rendszer és az alkalmazások frissítése automatikusan megtörténik.
4. Kompatibilitási problémák:
- A szoftverem nem működik a Windows 11-en, mit tehetek?
- Kompatibilitási mód használata:
- Kattints jobb gombbal a szoftver ikonjára.
- Válaszd a Tulajdonságok opciót.
- Az új ablakban kattints a Kompatibilitás fülre.
- Jelöld be A program kompatibilitási módjának engedélyezése lehetőséget, és válaszd ki a kívánt régebbi Windows verziót (pl. Windows 10 vagy Windows 7).
- Kattints az Alkalmaz gombra, majd az OK -ra.
- Frissítsd az illesztőprogramokat: Keresd meg és telepítsd a legfrissebb illesztőprogramokat a hardveredhez.
- Nyisd meg az Eszközkezelőt.
- Keresd meg az eszközt (pl. grafikus kártya, hálózati adapter) a listán.
- Kattints jobb gombbal az eszközre, és válaszd az Illesztőprogram frissítése opciót.
- Ha elérhető frissítés, kövesd a képernyőn megjelenő utasításokat.
5. Hibás működés és összeomlás:
- Miért fagy le a szoftverem vagy miért nem válaszol?
- Memóriahiány (RAM): Ha a számítógéped/laptopod memóriája túlterhelt, a program nem tud megfelelően működni.
- CPU túlterhelés: Ha a CPU túl sok feladatot végez egyszerre, az is okozhat lefagyást.
- Túlterhelt háttértár: Ha a rendszer meghajtója (pl. C: meghajtó) szinte teljesen tele van, a szoftverek nem tudnak elegendő helyet találni az ideiglenes fájlok számára, ami lassulást vagy fagyást okozhat.
· Hibás rendszerfájlok
o A Windows újratelepítés szokta megoldani a problémát.
1. Kompatibilitás és használat:
- Hogyan tudom megtudni, hogy az egerem kompatibilis a számítógépem operációs rendszerével?
- A termékleírásban egyezik a periféria OS követelménye a saját rendszerrel, amit használ
- Van-e különbség az USB a Bluetooth és a 2.4g kapcsolódású eszközök között?
- Igen, az USB fizikai kábellel (wired) csatlakozik a számítógéphez
- A Bluetooth vezeték nélkül (wireless) kapcsolódik
- A 2,4GHz egy USB-sticken keresztül, de vezeték nélkül
- Hogyan állíthatom be a két monitort egyszerre a számítógépemen?
- Ha rendelkezik 2db monitor kimenettel ugyan azon a periférián (alaplapon vagy videókártyán)
- A nyomtatómhoz szükséges-e speciális szoftver telepítése?
- Igen, minden esetben
2. Funkciók és specifikációk:
- Mi a különbség a különböző típusú egerek (optikai, lézer) között?
- A lézer pontosabb, érzékenyebb
- Milyen felbontású monitorokat ajánlotok játékhoz vagy grafikai munkákhoz?
- FullHD vagy WQHD vagy magasabb (4k-8k-stb...)
- Mi a különbség a mechanikus és membrános billentyűzetek között?
- Mechanikus billentyűzet: Jobb érzés, tartósság, gyorsabb válaszidő és személyre szabható élmény, de drágább és hangosabb.
- Membrános billentyűzet: Csendesebb, olcsóbb és könnyebb, de kevésbé tartós és a gépelési élmény kevésbé precíz.
- Mi a különbség a 4K és a Full HD monitorok között?
- 4K monitor: Jobb képminőség, több részlet, élesebb kép, ideális professzionális felhasználásra, videószerkesztéshez és játékhoz. Erősebb számítógép és magasabb ár szükséges.
- Full HD monitor: Jó képminőség a legtöbb napi felhasználásra, olcsóbb és könnyebben futtatható, de alacsonyabb részletességet kínál.
3. Csatlakoztathatóság és beállítások:
- Miért nem érzékeli a számítógépem az új nyomtatót?
- Nincsenek telepítve a szükséges driverek
- Nem megfelelően lettek telepítve a szükséges driverek
- Hogyan tudom testre szabni a billentyűzet világítást vagy egyéb funkciókat?
- A hozzá tartozó szoftver letöltésével és telepítésével (a termék leírásában megtalálható)
6. Karbantartás és tisztítás:
- Hogyan tisztíthatom meg a billentyűzetemet anélkül, hogy kárt tennék benne?
- Húzd ki a billentyűzetet a számítógépből. Ha vezeték nélküli billentyűzeted van:
- Kapcsold ki a billentyűzetet, vagy vegyél ki az elemeket.
- Ha Bluetooth billentyűzeted van, kapcsold ki.
o Fordítsd meg a billentyűzetet: Finoman rázd meg, vagy ütögesd meg az alját, hogy a nagyobb szemcsék (pl. morzsa, por, hajszálak) kipotyogjanak.
o Porszívó vagy levegő: Használj egy kis porszívót vagy sűrített levegőt (különböző boltokban kapható), hogy eltávolítsd a billentyűk alatti porszemcséket és egyéb szennyeződéseket. Ha levegőt használsz, tartsd a dobozt függőlegesen, és ne döntsd meg, hogy ne jöjjön ki a folyadék belőle.
- Használj egy enyhén nedves törlőkendőt (soha ne permetezz folyadékot közvetlenül a billentyűzetre), hogy letöröld a billentyűket. Ha zsíros vagy ragadós foltok vannak, használhatsz enyhe szappanos oldatot is. Ügyelj arra, hogy a kendő ne legyen túl vizes.
- Milyen gyakran érdemes tisztítani a számítógéphez csatlakoztatott perifériákat?
- Hetente: Billentyűzet, egér, fejhallgató (ha napi használatban van).
- Havonta: Monitor, USB-eszközök, számítógép ház, nyomtató.
- Évente: Alaposabb tisztítás (újrapasztázás, alapos portalanítás, perifériák eltávolítása) .
8. Hibák és problémák megoldása:
- Miért nem kapcsolódik a Bluetooth eszköz a számítógépemen?
- Nyisd meg a Start menüt, majd kattints a Beállítások ikonjára (fogaskerék ikon).
- Válaszd a Eszközök menüpontot.
- Kattints a Bluetooth és egyéb eszközök fülre.
- Ha itt nem látod a Bluetooth-t, akkor valószínűleg nincs beépített Bluetooth a számítógépeden.
- USB BT-stick a megoldás ha nincs beépített BT
- Miért nem működik a nyomtatóm, miután frissítettem a számítógép operációs rendszerét?
- Előfordul, hogy frissíteni vagy újra kell telepíteni a nyomtató drivereket
- Milyen egy középkategóriás Gamer PC összeállítás?
- Ez egy középkategóriás gamer PC, amely kiváló teljesítményt biztosít 1080p és 1440p felbontású játékokhoz, és a legtöbb modern játékot magas beállításokkal futtatja. Az ár-érték arány figyelembevételével ez a konfiguráció optimális választás azoknak, akik nem akarnak túl sokat költeni, de szeretnének egy erős, jövőbiztos gépet.
- CPU: Intel Core i5-13600KF
- GPU: ASRock Radeon RX 6750 XT Phantom Gaming D 12GB OC
- Alaplap: ASRock B760M PRO RS/D4
- RAM: 2x G.SKILL 16GB DDR4 3200MHz RipjawsV Black
- SSD: Western Digital 1TB M.2 2280 NVMe SN770 Black
- Tápegység: DeepCool 750W 80+ PF750
- Ház: DeepCool CC560 V2 Tempered Glass Black
- CPU Hűtés: Valkyrie Vind SL125 CPU Cooler Black
- Ventik: 2x ID-COOLING WF-14025-XT ARGB
- Operációs rendszer: Windows 11 Pro
- Milyen egy kezdő Gamer PC összeállítás?
- A kezdő gamer PC célja, hogy képes legyen futtatni a legtöbb játékot 1080p felbontásban, közepes beállítások mellett, mindemellett a költségek alacsonyan tartásával. Az alábbiakban egy összegzett példát láthatsz egy kezdő gamer PC konfigurációra. Ez a konfiguráció ideális azoknak, akik nem szeretnének túl sokat költeni, de szeretnének élvezni a modern játékokat. Ez a konfiguráció ideális választás a középkategóriás játékosok számára, akik szeretnék élvezni a modern játékokat és egy erős, jól optimalizált rendszert keresnek.
o Példa konfiguráció (Kezdő Gamer PC):
- PROCI:Intel Core i3-14100F 3,5GHz 12MB
- HŰTŐ:Thermaltake UX200 SE ARGB Black
- ALAPLAP:ASRock B760M-HDV/ M.2 D4
- RAM: 2xTeamGroup 8GB DDR4 3200MHz Elite
- GPU:Inno3D GeForce RTX 3050 8GB DDR6 Twin
- SSD:Mushkin 512GB M.2 2280 NVMe Vortex
- TÁP:DeepCool 650W 80+ White PF650
- HÁZ:White Shark Bunker Window Black
- Ventik: 2x ID-COOLING WF-14025-XT ARGB
- Operációs rendszer: Windows 11 Pro